Aki úgy döntött, hogy az általános iskola után egy szakképzőben folytatja tanulmányait, arra mozgalmas diákévek várnak. Iskolába jár, de amint túljut az alapozó képzésen, egyre több időt tölt a tanműhelyekben. Évente fogy a lehetőség megbújni egy padban kicsengetésig. Mire az utolsó évfolyamba küzdi magát, három – kettő az elméleti és a gyakorlati képzés állása: három gyakorlati nap, egy elméleti hetente.
A 9. és a 10. évfolyamon a szakmai előkészítő elmélet és gyakorlat az ismerkedés időszaka. A 11.-től lehet közelíteni a szakmához – kellő alázattal és szorgalommal.
A fellneresek általában a Vágóhíd úti tanműhelybe vagy az iskolába járnak gyakorlatra.
Megirigyelve azokat, akik napközben fel-felbukkanva csak úgy átvágtatnak az aulán, messziről elkerülve a tantermeket, eltűnnek a másik épületben, a nyomukba eredtünk. Gyakorlatra mennek, de hol vannak, milyenek az itteni tanműhelyek?
A tanműhelyvezető, Csordás László tanár úr szívesen eligazított. Elmondta, hogy az iskolába a fémforgácsoló, géplakatos, hegesztő, villanyszerelő és vízfűtés-szerelő tanulók járnak gyakorlatra.
-Hogyan zajlik a gyakorlat, tanár úr milyennek látja a fiatalokat?
-A hozzáállás nem jó. Változatos feladatokat próbálunk szervezni, színesíteni, többrétűvé tenni a munkát, hogy kedvet kapjanak.
Egyelőre legfeljebb 60%-nál lehet sikert elérni. Akadnak nagyon ügyesek. Közülük minden évben eljutnak szakmai versenyekre, ahol elég jó eredményeket érnek el. Visszatekintve az utóbbi két-három évre, a 2005-ös sikersorozatot idézem fel legszívesebben. A Szakma Kiváló Tanulója országos versenyen az asztalos szakmában negyedik helyen végzett Horváth Tamás. Ketten értek el második helyezést: Mező Angéla a fodrászoknál, Kiss Rudolf a vízvezeték-és központifűtés-szerelőknél.
-Bízhatunk abban, hogy lesznek követőik?
-Ez sok mindentől függ. Mindenesetre könnyebb lenne a helyzet, ha bizonyos szakmákra felvételivel jutnának be a tanulók.
Nos, folytassuk a nyomozást! Irány a legelső ajtó. Felirat: | |